در کشور ما مسئلهی کیفیت و قیمت ایمپلنت و دسترسی به ساپورتر آنها، چه از نظر بیماران و چه از نظر دندانسازان و دندانپزشکان محترم، مسئلهی مهم و بحثبرانگیزی بوده است.
بدیهی است که نمیتوان صرفاَ به تبلیغات تجاری یا سخنانی مانند فلان برندِ ایمپلنت خوب است وفلان مارک بد، اکتفاء کرد. بهخصوص که تعداد شرکتهای سازنده ی ایمپلنت در جهان بسیار افزایش یافته و به بیش از ۱۵۰ شرکت رسیده است. پس چاره چیست؟
پاسخ ما به این پرسش در ابتدا انجام یک تقسیمبندی عمده است:
اکنون با توجه به معضلات موجود در بحث انتخاب تجاری ایمپلنت، لازم است دو نکته ی اساسی در نظر گرفته شود:
الف: نوع ایمپلنت ب: کیفیت ایمپلنت.
نباید فراموش کرد که استفاده از محصولات مشابه و نامرغوب میتواند منجر به عدم هماهنگی بین بافت استخوان و ماتریال به کار رفته شود edlekarna.cz. بروز حساسیتهای آلرژیک در اعضای بدن و مساعد نمودن زمینه برای وقوع حملهی قلبی از دیگر خطرات استفاده از ایمپلنت ساخته شده از مواد نامرغوب است. ایمپلنتِ غیرِ استاندارد در قسمت استخوان چانه نه تنها موجب جلوگیری از محو شدن بافت ها نمیگردد بلکه احتمال دارد منجر به تحلیل و ضعیفتر شدن بافتهای موجود نیز بشود.
مانند تمامی محصولات تجاری دیگر، در تولید ایمپلنت نیز برندهای مشهور، فنآوریهای خاص خود را به کار میگیرند، اما بهتر است که در انتخاب مارک ایمپلنت و یا به عبارت دیگر برند ایمپلنت در وهلهی نخست بیشتر از آنکه مجذوب نام برندهای موجود شویم به چند مورد مهم دقت کنیم:
در پایان این مقاله، نام ۲۵ نوع از انواع ایمپلنت که به گزارش سایت معتبر (www.dentistrytoday.com) جزو ایمپلنت های برتر جهان هستند قید میشود:
[tie_full_img][/tie_full_img]